„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”

„Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025”

Kierunek inwestycji 3.2

Zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych i pedagogicznych

W 2022 roku szkoła brała udział w projekcie z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Nowo zakupione książki to głównie lektury szkolne (328 szt. – co stanowi 85%) jak i nowości wydawnicze (59 szt. – co stanowi 15%), których zakup ze względów finansowych  do tej pory nie był możliwy. Z otrzymanych środków dotacji celowej oraz wkładu własnego (łącznie w wysokości 7500,00 zł) zakupiono 387 pozycji, z czego 85%  to lektury szkolne. Z otrzymanych środków dotacji celowej oraz wkładu własnego (łącznie w wysokości 7 500,00 zł) zakupiono  4 sztuki sprzętu komputerowego  (dwa zestawy komputerowe, drukarkę i nagrywarkę DVD}. Największą wartością jest rozbudzenie pasji czytelniczych, łączenie zdolności krytycznego i logicznego myślenia z umiejętnościami wyobrażeniowo – twórczymi. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach, konkursach i prelekcjach , zdobyli nową wiedzę, poznali wartość książki, lepiej poznali własne preferencje czytelnicze. Rozwinęli szacunek do wiedzy, wyrobili w sobie pasję poznawania świata,  a zdobyte wiadomości mogli zastosować w prywatnym życiu. Dzięki udziałowi w Programie biblioteka wzbogaciła księgozbiór nie tylko o lektury szkolne, ale o książki zgodne z potrzebami i zainteresowaniami czytelników,  a także i sprzęt komputerowy, który jest niezbędny do redagowana i promowania wydarzeń szkolnych w środowisku lokalnym W związku z krótkim czasem na realizację zadań z NPRC, prace przebiegały bardzo intensywnie, co niekiedy sprawiało trudności organizacyjne. Zdajemy sobie sprawę, że jeszcze wiele jest do zrobienia i dlatego zamierzamy kontynuować nasze działania promujące czytelnictwo.

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Akceptuję!