Wyprawa w Bieszczady

7 października, 2023

2 października wczesnym rankiem grupa osób wyruszyła na trzydniową wycieczkę  w stronę Bieszczad.  Uczestnikami wyprawy były klasy: 2 Tch, 4Tch, 2B, 4A, gdzie pod opieką pani Agnieszki Siejki, pana Wiesława Napory i pana Jarosława Kazibuta o godzinie 6.00 rano ruszyli w drogę.

Pierwszy dzień w Bieszczadach rozpoczęliśmy od zwiedzania Soliny.  Podziwialiśmy zaporę wodną o największej w Polsce pojemności wody. Dzięki zaporze  utworzono przepiękne  Jezioro Solińskie.

Tego samego dnia byliśmy w Mucznem w Pokazowej Zagrodzie Żubrów .
W drugi dzień ruszyliśmy aby zdobyć najwyższy szczyt …Tarnicę.

Tarnica to najwyższy szczyt w Bieszczadach po stronie polskiej (1346 m n.p.m.). Bardzo chcieliśmy go zdobyć, bo jak to być w Bieszczadach i  na najwyższy szczyt nie wejść? Oczywiście wszyscy weszliśmy.

Długość trasy z Wołosatego na szczyt Tarnicy wynosi około 4 km. Po pokonaniu obszaru leśnego wyszliśmy na przełęcz pod Tarnicą, a stamtąd roztaczał się już cudowny dla oczu widok! W zasięgu wzroku Szeroki Wierch, Bukowe Berdo i Rozsypaniec. Otaczająca nas zieleń stanowiła istny raj dla oczu!

Na szczycie Tarnicy stoi krzyż upamiętniający zdobycie góry przez naszego Papieża, wówczas jeszcze ks. Karola Wojtyły w 1953 roku, dalsza część wędrówki to Czerwony Główny Szlak Beskidzki przez Szeroki Wierch do Ustrzyk Górnych. Szeroki Wierch nas nie zawiódł jak zwykle piękne widoki no i wiało tam jak zawsze, bardzo mocno.W sumie 6 godzin marszu i 28 tys. kroków.

Będąc w Bieszczadach nie sposób nie odwiedzić słynnych bieszczadzkich cerkwi. Można je spotkać niemal w każdej miejscowości, jednak warto odwiedzić przynajmniej kilka. I właśnie to uczyniliśmy. Zwiedziliśmy Cerkiew w Smolniku wpisana do UNESCO, a w Komańczy cerkiew prawosławna i cerkiew greko-katolicką. Byliśmy również u Sióstr Nazaretanek w miejscu internowania dzisiaj już Błogosławionego Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

Bieszczady wciąż zachwycają swoim pięknem i swoją surowością. Ale to nie przeszkadzało naszym uczniom wieczorem zamówić 12 pizz w oddalonej o 6 km pizzerii.

Skontaktuj się z nami!

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.